Tuesday, August 19, 2008

Hadapi Dengan Senyuman

Setiap apa yang berlaku dalam hidup ini cuma kita yang menentukannya. Apa yang sudah terjadi itu biarkan terjadi...Pandanglah sesuatu perkara itu dari sudut yang positif. Jika anda pandang sesuatu itu negatif maka negatif la ia..
Cube jika saya berikan anda sebiji kek?Nak tak? Tambah-tambah ketika hari lahir..tentu sekali anda sangat gembira..tetapi ape kata jika saya berikan anda tepung sahaja sebagai pengganti kek..tentu anda rase saya gila..masakan mahu makan tepung begitu sahaja?kata anda.kalau begitu saya tukarkan dengan telur sahaja..Aah, memang gile saya kan? tak kan la telur boleh bertukar manjadi kek kan?
Tak pe la, saya tukarkan dengan vanilla,tak nak? serbuk penaik? tak nak juga..
p/s : saya tak tau la ape lagi ramuan nak buat kek..heheheeh

Macam itu jugalah kehidupan, jangan pandang sesuatu perkara itu semuanya tak kena..Jangan pandang ia sebagai satu persatu..tapi cube bayangkan semua ramuan yang saya berikan tadi anda gaul dan sebatikan dan bakarlah ia tentu anda akan peroleh sebiji kek yang cantik lagi menarik kan?

Kalau ade masa dengarlah lagu 'hadapi dengan senyuman' dan hayati lirik die..anda akan fahm maksud saya..

0 comments: