Tuesday, December 16, 2008

Dari UPM ke UITM

Hari ini.. aku ke UPM.. bumi yang hijau dan sentiasa meninggalkan terlalu byk cerita suka dan duka...pagi2 lagi...tumpang nyah ke tempat kerjanye di astro.. technology park..pastu amik teksi ke UPM>> giler betul..RM25 rggt..huhahahahaa..sabar jela..masuk teksi tu..dgn tak de duit sesen pun.. pas tu mintak la..pak cik tu berhentikan kat cimb bank UPM..lepas kuar duit baru byr duit teksi.. aku mula la menapak di bumi UPM dgn ke bilik kerja (office) raja zarina.. rumateku masa zaman degree..semakin cantik beliau sekarang... esok beliau akan ke Melaka utk membentangkan jurnalnye di sana. wah2, bangga betul..good luck dear...pas tu terus ke Bangunan Pentadbiran utk ke Pjbt Naib Canselor..tak sangka sgt.. Pak guard yang jaga tu..boleh plak kenal aku..kelakar kan.. beribu2 plajar UPM, boleh plak die perasan muka ni..ha..aku tahu..mesti sebab selalu terjerit2 bawa motor bersama kawan baik ku yang giler2 tu..BOBBY..lepas aku tanye di kaunter Naib Canselor Floor tu, aku sebenarnye blur..niat aku nak amik gmbar wakil graduan yg ade diberikan sebagai hadiah padaku...tapi pada siapa nak amik ni.. blur2....aku tak dapat nak menjawab bila cik manis kat kaunter tu bertanye..aku tak ingat nama pegawai yang menginformkan aku perkara tersebut..aku pun diminta ke bilik fotografi..macm tu la lebih kurg..bila sampai bilik tu, semua dlm bilik tu kenal aku..blum aku bgtahu pun tujuannye..ooo..Puan Marina yg kelihatan lincah tu, menyapa ku..'.hai..wakil graduan...ambil gambarnye di bilik encik nazri ye' ..tersenyum die memndangku...'oh.ok2..'aku menjawab penuh manis..dlm hati mcmna plak die tahu aku ni wakil graduan...aku pun ke bilik en.nazri dan mengambil hadiah tu..pada aku..peluang berucap tu adalah hadiah terbesar aku..tapi dah U nak bg hadiah ckit..terima kasih sy ucapkan...pas tu aku pun ke UBC..nak amik gambar konvo aku yang studio pula.. aduh..apakan daya..hilng pula.. jadi pihak tersebut minta aku dtg semula di kemudian hari..biar mereka cuci semula kata mereka...lalalalalala...jauh ni cik..tak sabar saya nak tgk gambar tu.. keluh aku dlm hati..tapi tak pe la.. itu tandanye aku perlu dtg lagi ke bumi UPM ni..semoga, UPM akan menyambut aku penuh dgn senyuman lagi..walaupun aku kini bergelar pelajar master mass comm UITM...aku tetap bangga utk menyatakan..aku pernah menjadi pelajar UPM, Serdang..Di dalam hadiah yang diberi terselit sepucuk surat.. Ucapan terima kasih dari pihak Universiti..di baris akhir surat itu, tertulis.."Saya berharap saudari dapat meneruskan kecemerlangan setelah bergraduat dan terus membawa nama UPM dalam apa jua bidang yang diceburi'.. Yes..I will...

1 comments:

mery said...

afzan, congratz! heee. nnt lawatla blog kite. hixhix