Monday, March 2, 2009

Dengan sekali PAM

Salam, tiba2 nak share satu cerita yang aku rase mgkin wajar direnung bersama...Tengahari tadi dapur umah ku tersumbat.. habis banjir tempat sidai kain kami.. (utk makluman, umah ku di tingkat dua ye)..nak ke bilik air pun tak boleh..aduhai..ribut dong..


Pelbagai cara telah digunakan..ade yang cuba nak guna batang mop utk mengeluarkan sampah ke yang tersumbat..dawai la..dan berdoa pun ada (aku la tu)..aduh..bagaimana ye..nak buat? Aku terus terfikir utk memanggil tukang paip utk memperbaikinye..Aku call my lovely sis nak tanye no tel tukang paip if ade la area shah alam ni.. aduh..tak de plak..ade housemate yang cari dlm internet la..tapi..bila dah dapat..tak nak call pula..takut mahal.. kang tibe2 die charge rm500 ke..ish..payah2..Betul juga..nak cari yang persendirian je..mgkin murah..


Last sekali try call tuan umah kalau ade no tel tukang paip..bila dah bgtahu masalah..senang je..tuan umah kata cube try (tak ke same ni?dah terbiasa) guna pam dulu..if tak de pam..beli kat kedai blkg..

PAM? kenapa la tak teringat dari tadi.lalu aku pun menapak dan membelinye..5rggt harganye..pas tu sampai je di rumah..aku terus pengepam lubang air yang tersumpat tu..dgn sekali pam..air mengalir laju..ceh..senang je rupenye..Hanya sekali pam..So..ape2 pun, kite fikir la same2 (Ayat Nabil ni)



0 comments: