Thursday, April 23, 2009

IdoLa Saya




1) Mak - Saya selalu berkongsi rahsia dan masalah dengan mak.. Mak selalu setia mendengarnya walaupun berulang-ulang kali. Mak jugalah insan yang saya kira paling tabah dan sabar menghadapi semua cabaran. Terima kasih mak.. Smoga mak tenang di sana. Ketabahan dan kesabaran mak akan menjadi inspirasi buat Olol.




2) NTV7 Norazlina Awang Had – Saya sebenarnye bercita-cita menjadi seorang pembaca berita. Waktu kecil dulu, saya sangat terpukau dengan lenggok dan gaya penyampaiannya. Begitu dekat dengan penonton. Jika ditakdirkan anda membaca blog ini (Norazlina), serius, anda pencetus cita-cita saya.. Saya harap saya dapat berjumpa dengan anda 'in person'.




3)CNN Anna - Beliau adalah pembaca berita utama di CNN. Saya cukup menyenanginya disebabkan kredibilitinya yang hebat. To Anna, hope to see you!!!plzz




4)Rachel Ray - Siapa penah tgk show RR di NTV7?? Beliau cukup mesra dengan penonton..Tahniah! Sebab itu saya tak lekang tgk show anda! (hahaha..Faham ke ni RR?)



5)Norjuma – Wah, aku pernah jumpa beliau waktu temankan Bobby interview TV3 di KLCC dulu. Cantik sgt orgnye..Dia tetap ayu walaupun bertudung. Mekap yang sederhana membuatkan beliau begitu cantik di mata saya.


6)Linda Onn - Dulu, masa saya kecik-kecik, saya selalu berangan nak jadi mcm Linda Onn. Sampai record suara ala-ala DJ Era..Hehe..Abg Ewan la yang rajin layan..die jadi DJ Halim..Pas tu dah siap record, antar kaset tu pada Anis.. Dia la yang tukang bagi komen segala.. hahaha.. tu dekat la 10 tahun lepas.. kelakar je..Ada satu hari ni, teringin nak jumpe Linda Onn sgt2.. lalu sy dan BFF @Hanim saya ke My Mom's Chicken Rice..hehehe..akhirnye dapat duduk semeja dgn Linda Onn! Ni gara2 Hanim la yang bgtahu kata saya minat sgt kat kak Linda.. Lidah ku kelu di saat beliau berada di sisi..hehehe..Ada-ada je..Sebab apa saya suka Linda?? Sebab suara die sedap!

7)Aida - Ni la Gadis Melayu yang pertama...Beliau cukup yakin!! saya terpukau dgn kesopanan dan keyakinan dirinya!!

9)Siti Nurhaliza - Di mata saya, beliau sgt cantk..Sungguh cool menghadapi gosip segala.

10)Wardina Saffiyah – Pakaian dia sungguh selesa dipandang di mata saya. Penuh dengan ciri keibuan..
11)Nurul Izzah - Seorang yang sangat cekal.. Beliau berjuang berhabis-habisan untuk menegakkan keadilan buat ayahnya.

12)Wan Zaleha Radzi – Wanita ini lasak dan cantik...ceria lagi..Saya amat menggaguminya...
13)Aznil Haji Nawawi – Ni Abg Aznil...Idea dan sikapnya disenangi semua lapisan masyarakat. Beliau seorang yang sgt ikhlas.

14)Azizah Arifin – Punya kejujuran kata-kata dan ketulusan idea.Kalau la diberi peluang, saya ingin ketemunya..

15) Erra Fazira - Kelembutannya dalam berbicara memukau semua..Tahniah ye..Kini dah bergelar ibu...

16) Farah Fauzana -Orangnya santai selalu...Saya sanggup minta BF saya downloadkan 'Raya bersama Farah' dan tgk berpuluh2 kali..dan setiap kali tgk mesti nangis.. Aduh!!

17) Waheeda -Senyumannya persis seorang bidadari dan beliau berjaya mengubah penerimaan masyarakat terhadap artis yang bertudung..

18) Ally Iskandar -Senyuman dan kepetahan memang menjadi identitinya.. Penah gak angau sebab suka tgk die senyum..hahaha..Merepek kan??
Setiap dari mereka punye keistimewaan masing-masing di mata saya.. Terima kasih kalian..Kalian adalah sumber inspirasi saya.. Jumpe di puncak!!
AMY 296

2 comments:

Anonymous said...

ain suka ally iskandar sebab dia bestttt..hahaahaha

Nurul Afzan said...

hehehe..dah agak dah..Aznil tak suka??