Thursday, April 30, 2009

Segalanya buat arwah emak

Salam,
dah beberapa hari aku tak update..tiada luahan buat masa ini..

Kalian, aku pernah berjanji pada diriku bahawa blog ini hanya akan ceritakan yang baik2 sahaja..Sebab itulah namanya ku beri 'Wonderful Story' ..Kerana bagi aku, biarlah yang tidak molek dan pahit itu aku hanya catatkan di pasir cume..biar ia hilang ditiup angin..dan yang baik bersama kenangan yang tak dapat ku lupa, akan aku catatkan di blog ini..biar catatan ini menjadi sesuatu yang akan ku kenang sampai bila2...

Kepada 'penang' (yang menghantar shout out menyatakan aku promote mak aku'..bukan begitu wahai 'penang'..biar aku jelaskan di sini,

Ibu yang ku sayangi telah pergi menemui illahi pada 31/12/2008..bagiku..aku masih belum dapat lupakan saat manis bersama dengannya..jadi aku coretkan berkenaan ibuku di sini agar kenangan bersama ibu akan sentiasa segar dalam ingatan aku.. aku tidak mahu kenangan ibu itu aku hanya coretkan di pasir sahaja, kerna aku takut kenangan itu akan ditiup angin..dihilangkan menjadi debu2..aku ingin kenangan itu tetap bersama-sama aku..

Mgkin kamu belum kehilangan org yag tersayang..tetapi bila kamu kehilangannya..kamu akan tahu apa yang aku rase...kini..aku berada di kampung halamanku.
Bila aku tiba di rumah petang tadi..aku teringat bgaimana senyuman manis mak menyambut kepulanganku dari universiti..Kini, kenangan itu hanya tinggal kenangan..

Hari sabtu ini..kami akan adakan kenduri arwah untuk arwah mak..esok, pagi2..akan ku lawat pusara mak..namun..aku bukan disambut semyuman manis mak mahupun peluk ciumnya ..namun hanya doa dan bacaan Yasin yang dapat aku hadiahkan...

Maafkan aku kerana terlalu beremosi..namun itulah hakikatnya..bila menyebut nama mak..terlalu banyak perkara yang bermain dalam fikiran aku..aku harap kalian faham..aku tiada tempat untuk luahkan rasa rinduku pada mak..selain di blog ini..Harap kalian faham..

Al-Fatihah buat Mak saya - Allahyarhamah Maimunah binti Haji Ruslan

3 comments:

misisitukangtulis said...

Sabar ya.. Makhluk bernama Penang tu takkan faham. Samada dia takde mak ataupun tak bersyukur mak dia masih hidup. Bila dah takde nanti, baru terasa kehilangan.

Anonymous said...

akak, banyk2 sabar yea...akak kena kuat yea..biarlah dia nk ckp ape2pun..dia bkn sesape dgn kte n x prnh tahu psl diri kte n akak x prlu peduli dgn "penang" 2..biarlah dia..Tuhan maha adil akak..

Nurul Afzan said...

To ayn : thanks ye ain..akak dah ok cikit bila akak lepaskan..tq sebab memahami..takziah pasal kawan ain tu ye

To mus : It's ok..terima kasihkerana memahami